Interne klachtenprocedure FinVida.
U mag van FinVida verwachten dat wij alles in het werk stellen om uw belangen zo goed mogelijk te behartigen. Toch kan het zijn dat u over onderdelen van onze dienstverlening niet geheel tevreden bent.
Wanneer FinVida niet aan uw verwachtingen heeft voldaan, verzoeken wij u dit bij ons te melden. In veel gevallen kan Finvida het probleem meteen oplossen. Mocht u niet tevreden zijn met de aangedragen oplossing of vindt u dat u niet tijdig of een volledig antwoord heeft gekregen, dan kunt u een klacht indienen.
Hoe dient u een klacht in?
Geen overeenstemming?
Indien u niet tot overeenstemming kan komen met FinVida, dan kunt u uw klacht desgewenst schriftelijk voorleggen aan:
U mag van FinVida verwachten dat wij alles in het werk stellen om uw belangen zo goed mogelijk te behartigen. Toch kan het zijn dat u over onderdelen van onze dienstverlening niet geheel tevreden bent.
Wanneer FinVida niet aan uw verwachtingen heeft voldaan, verzoeken wij u dit bij ons te melden. In veel gevallen kan Finvida het probleem meteen oplossen. Mocht u niet tevreden zijn met de aangedragen oplossing of vindt u dat u niet tijdig of een volledig antwoord heeft gekregen, dan kunt u een klacht indienen.
Hoe dient u een klacht in?
- U dient uw klacht schriftelijk in, per post of per e-mail bij FinVida.
- De verantwoordelijke zal uw klacht binnen vijf werkdagen schriftelijk vastleggen, de ontvangst aan u bevestigen en doorgeven wie uw klacht behandelt. Ook zal er worden aangegeven of er nog aanvullende informatie van u nodig is.
- U zult uiterlijk binnen twee weken na ontvangst van de schriftelijke bevestiging een reactie ontvangen. Indien het, als gevolg van het vereiste onderzoek, niet mogelijk is om binnen de afgesproken tijd u een inhoudelijke reactie te geven, zullen wij u bevestigen welke datum u uiterlijk een reactie mag verwachten (maximaal 8 weken na ontvangst van uw klacht).
- Het kan soms nodig zijn om nadere informatie in te winnen of één of meer keren persoonlijk overleg te voeren. Indien overeenstemming kan worden bereikt over de aangedragen oplossing zal FinVida zo spoedig mogelijk zorgen voor uitvoering daarvan.
Geen overeenstemming?
Indien u niet tot overeenstemming kan komen met FinVida, dan kunt u uw klacht desgewenst schriftelijk voorleggen aan:
- Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid), is een onafhankelijk klachteninstituut. Informatie over het Klachteninstituut vindt u op de website www.kifid.nl. Op de site van het Kifid leest u meer uitleg over de werkwijze van het Kifid en de termijnen. Op de site kunt u ook digitaal uw klacht indienen. U vindt het aansluitnummer van FinVida in de dienstenwijzer en de Algemene Voorwaarden, die aan u is uitgereikt.
Het Kifid is ook bereikbaar op het volgende postadres:
Kifid
Postbus 93257
2509 AG DEN HAAG
U kunt pas terecht bij Kifid als FinVida niet binnen zes weken reageert op uw klacht óf u per brief laat weten dat er geen oplossing is. Kifid behandelt geen klachten die al zijn voorgelegd aan de rechter. U moet uw klacht bij Kifid indienen binnen een jaar na het melden van de klacht aan FinVida, of binnen drie maanden na de afwijzingsbrief van FinVida. - In plaats van uw klacht voor te leggen aan het Kifid kunt u er ook voor kiezen om een gang naar de burgerlijk rechter te maken.